Μεθοδολογία


Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε κατά το σχεδιασμό της παρούσας διαθεματικής εργασίας βασίστηκε στη μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας (project – based learning). Η μέθοδος αυτή δίνει έμφαση σε μαθητοκεντρικές, διαθεματικές δραστηριότητες, μακράς χρονικής διάρκειας, που αντλούν τη θεματολογία τους από ζητήματα και πρακτικές του πραγματικού κόσμου (Μαλλιάρα et al, 2008).

Τα σχέδια εργασίας υποστηρίζουν τη συλλογική δράση (Coleman, 1992; Dornyei, 2001), συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση και στην αυτονομία των μαθητών (Skehan, 1989; Lee, 2002), συνδέουν την γνώση με αυθεντικές καταστάσεις και ενισχύουν την κριτική ικανότητα (Ματσαγγούρας, 2004). Παράλληλα, η χρήση νέων τεχνολογιών και η αξιοποίηση αυθεντικών πηγών πληροφοριών κατά τη συλλογή πληροφοριών, υποστηρίζεται ότι αυξάνει το ενδιαφέρον των μαθητών, και οδηγεί σε αποτελεσματικότερη μάθηση (Brophy, 2004; Φραγκούλης & Τσιπλακίδης, 2009).

Ειδικότερα, η μεθοδολογία των σχεδίων εργασίας, που αποτέλεσε και τη βάση για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σεναρίου που ακολούθησαν οι μαθητές, αναλύεται σχηματικά παρακάτω.

Πηγές:

Brophy, J. (2004). Motivating Students to Learn. Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey.
Coleman, J., A. (1992). ‘Project-based learning, transferable skills, information technology and video’. Language Learning Journal, 5, pp. 35-37.
Dornyei, Z. (2001). ‘Motivational Strategies in the Language Classroom’, Cambridge, Cambridge University Press.
Lee, I. (2002). ‘Project work made easy in the English classroom. Canadian Modern Language Review, 59, pp. 282-290.
Skehan, P., 1989. Individual Differences in Second Language Learning. Edward Arnold, London.
Μαλλιάρα, Π., Μπακαμήτσου, Α., Σαριδάκη, Α., Δεληγιάννης, Φ., Χαλκίδης, Α., Μπέλλου, Ι., Λαδιάς, Α., Κωστάκης, Π., Ράμμος, Χ. και Μικρόπουλος, Τ. Α. (2008), Εκπαιδευτικά σενάρια για τη Διδασκαλία των Πολυμέσων, στο Β. Κόμης (επ.) Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτική της Πληροφορικής, 565-570, Πάτρα.
Ματσαγγούρας, Η., Γ. (2004) ‘Η διαθεματικότητα στη σχολική γνώση’, Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.
Φραγκούλης, Ι. & Τσιπλακίδης, Ι. (2009). Υλοποίηση σχεδίων εργασίας με χρήση τoυ διαδικτύου: Η συμβολή τους στα κίνητρα για μάθηση της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας, 5th International Conference in Open & Distance Learning - November 2009, Athens, Greece – PROCEEDINGS.